MENU

 

 

Гурток "Юні ботаніки"

Керівник гуртка: Тихоненко Людмила Олексіївна

Дні і години занять гуртка:

середа -  13:50 - 14:35 ;14:55 - 15:40

четвер -  13:50 - 14:35 ;14:55 - 15:40

Мета: поглиблення та розширення обсягу знань вихованців з ботаніки, біології, квітництва, виховання в учнів усвідомлення необхідності охорони та вивчення природи; створення умов для інтелектуального розвитку вихованців, залучення їх до дослідницької роботи, практичних заходів із збереження біорізноманіття. Основні завдання:

- ознайомити вихованців із предметом, теоретичними та прикладними завданнями ботаніки, методами наукових досліджень;

- надати вихованцям знання про закономірності життєдіяльності рослинних організмів;

- ознайомити з сучасною системою рослинних організмів, із ознаками характерних представників різних систематичних груп;

- ознайомити з методикою збору та визначення рослин;

- формувати науковий світогляд;

- розвивати мотивацію до дослідницької роботи;

- формувати екологічне мислення;

- розвивати творчі здібності;

- сприяти професійному самовизначенню.

Гурткові заняття охоче відвідують як хлопчики так і дівчатка різних вікових груп.

Заняття проводяться відповідно графіку відвідування, що складається на початку навчального року.

Під час практичних робіт теоретичні знання втілюють в практику. Є незамінними помічниками під час озеленення класних кімнат.
Зимою гуртківці вивчають як саме доглядати за рослинами, зокрема збирати насіння, сушити його, перебирати, висівати, вирощувати розсаду; ознайомлюються з особливостями догляду за кімнатними квітами на прикладі тих, які є в кабінеті природознавства та інших приміщеннях школи.

Гуртківці із задоволенням приймають участь в озелененні шкільної території – дбають щоб клумби охайно виглядали, на них постійно буяло різноманіття квітів та ароматів.

Учасники гуртка «Юні ботаніки» із задоволенням приймають участь у створенні квіткових композицій, художньому оформленні, озелененні та декоруванні шкільної території.

Діяльність гуртка побудована на основі загально дидактичних принципів (науковості, систематичності, доступності, послідовності, зв’язку навчання з життям) з відображенням специфічних принципів (краєзнавчого, сезонності, народознавчого). Передбачено ознайомлення вихованців із рослинним світом, метеорологічними явищами нашої місцевості,що дає змогу дітям орієнтуватися в природному середовищі, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та формувати екологічно доцільну поведінку в природі. Діти навчилися перейматися станом довкілля, збереженням флори, спостерігати, досліджувати таємниці живої природи, проводити експерименти та практично здійснювати природоохоронну роботу, а також набули досвіду в розв'язанні екологічних проблем і передбаченні можливих наслідків особистої діяльності

Під час засвоєння програми гуртка учні набудуть ґрунтових знань з основ загального квітництва. Програмою передбачено вивчення практично всіх груп рослин, що використовуються в узелененні й оформленні інтер'єру. Для кращого засвоєння тем більшу кількість годин відведено на практичні заняття. Керівник гуртка використовує такі форми занять: навчальні, дослідницькі; проведення практичних робіт, екскурсій, конкурсів – виставок, вікторин, написання рефератів, складання планів, проектів озеленення, влаштування фітодизайну приміщень тощо.